Fujitsu breidt zijn DX-consultancy capaciteiten uit in Europa.

Fujitsu heeft zijn eerste twee Near Response Centers (NRC’s) in Spanje en Estland geopend om managed services en IT-consultancy op bedrijfsniveau aan te bieden aan zijn Europese klanten. Met de opening van deze NRC’s speelt Fujitsu in op de huidige vraag van de markt met hooggekwalificeerde professionals die gemakkelijk toegankelijk zijn en de dynamiek van de lokale markt en klanten begrijpen.

De uitbreiding en versnelling van de digitale transformatie consultancy capaciteiten van Fujitsu wordt uitgevoerd via deze nieuwe NRC’s. Deze centra zullen de bestaande uitbestedingsmogelijkheden van Fujitsu aanvullen met snelle toegang tot hooggekwalificeerde consultants die zich richten op het bieden van oplossingen voor de zakelijke uitdagingen van hun klanten en het ondersteunen van de digitale transformatie.

De wereldwijde IT-uitbestedingsmarkt wordt naar verwachting tegen het einde van 2027 $587 miljard waard. Vanwege recente sociaaleconomische factoren, zoals de Covid-pandemie, knelpunten in de toeleveringsketen en het conflict in Oekraïne, is de trend naar meer gespecialiseerde en op locatie gelegen uitbestedingsservices naar belangrijke markten versneld.

Om aan deze specifieke behoefte te voldoen, bieden de NRC’s van Fujitsu bedrijfsadvies en consultancy op de bedrijfsniveaus voor klanten die actief zijn in Europa en snelle toegang zoeken tot hooggekwalificeerde, flexibele teams om hun projecten voor digitale transformatie te ondersteunen. Met meer specialisatie en een sterker regionaal cultureel begrip voldoen de NRC’s van Fujitsu aan de huidige vraag van de markt met hooggekwalificeerde professionals die nauw contact hebben met de lokale marktdynamiek. Deze middelen zijn bevoegd om complexe projecten aan te pakken met voldoende flexibiliteit om snel in te spelen, wat meer concurrentievermogen biedt aan klanten.

Jean-Marc Chammas, Vice President Fujitsu Europe, Head of Delivery, verklaarde: “De nieuwe Fujitsu NRC’s voegen belangrijke aanvullende mogelijkheden toe aan onze selectie van outsourcing. Sommige klanten zijn nu op zoek naar meer gespecialiseerde zakelijke mogelijkheden die dichter bij hun markten, kantoren en belangrijke mensen beschikbaar zijn. De nieuwe NRC’s van Fujitsu bieden die nieuwe laag met mensen die kunnen praten over zaken en IT op handige, nabije locaties”.

Bijvoorbeeld, het Estse NRC van Fujitsu in Tallinn is gespecialiseerd in digitale werkplek en beheerde infrastructuurdiensten. In Spanje richt het NRC in Sevilla zich op hybride IT-diensten, multicloud-diensten en zakelijke en applicatiediensten, inclusief cybersecurity. De NRC’s hebben in eerste instantie meer dan 100 teamleden. Fujitsu stelt dat het van plan is om meer NRC’s in heel Europa te openen, afhankelijk van de behoeften van de klanten.

Xavier Michallet, Head of Data, Infrastructure, Network, and Security bij Soitec, een klant van Fujitsu in NRC, een ontwerper en fabrikant van innovatieve halfgeleidermaterialen, zei: “Het Fujitsu NRC-Spanje team heeft ons effectief ondersteund bij een project voor het beheer van onze IT-infrastructuur, waardoor we de last van ondersteunend werk hebben verminderd, zodat we ons kunnen concentreren op ons kernbedrijf”.